četrtek, 5. september 2013

Uzbeki in pot do meje, Kirgizija.

Jug Kirgizije je etnicno veliko bolj raznolik kot sever, kjer Kirgizi tvorijo vecinsko prebivalstvo. Drugo najvecje mesto, Osh, lezi zgolj nekaj kilometrov od Uzbekistana. Prebivalstvo tako veliko bolj gravitira proti uzbeski dolini Fergana kot proti glavnemu mestu, Bishkeku. V mestu so si nasli dom tudi stevilni Tadziki. V trejem najvecjem mestu, Jalal Abadu, Uzbeki predstavljajo dve tretjini prebivalcev. Ti so od Kirgizev precej drugacni - predvsem bolj socialni. Njihove chaikane so nadvse prijetne. Kako zgleda druzinsko zivljenje Uzbekov sva spoznala v Arslanbobu. Z razliko od Kirgizev, ki na podezelju zivijo v jurjah in/ali starih predelanih vagonih tovornih vlakov, so si ti na tem obmocju zgradili velike hise z ogromnimi, zelenimi notranjimi dvorisci.

V primerjavi z ostalimi pokrajinami Kirgizije obmocje Arslanboba se najbolj spominja na nase gore. Vrhovi so sicer precej visji kot pri nas, a podobno uspiceni (po drzavi nasplosno prevladujejo bolj zaobljene oblike). Pokrajina je tudi nadpovprecno pogozdena (zgolj 4% povrsine Kirgizije namrec porasca gozd). Vas obkroza orehov gozd skupne povrsine kar 11.000 hektarjev.
Prvic nama je vreme zagodilo v gorovju Pamir. Rosilo je celotno, 30 km dolgo, pot do jurt, ki so v neposrednji blizini base campa Peak Lenina. Naslednje jutro se je oblacnost le malo dvignila, a 7134 m visok ocak se ni prikazal. Se eno noc sva v upanju na 'harosa pagoda' prezivela v jurti (sotoru je bil dez prizanesen), potem pa sva se spustila v dolino.
Del Pamir Highway, ki poteka med Osh-em (Kirgizija) in Dusanbe-jom (Tadzikistan) sva vdela: se bolj navdusena pa sva bila nad pokrajino med Sary Tash-em in Iskertam-om (kirgisko-kitajska meja), katero sva opazovala iz kabine ustopanega tovornjaka. Nocni kitajski sleeper bus (Osh - Kashgar) najlepso pokrajino prevozi ponoci - stopanje podnevi se nedvomno izplaca!

Ni komentarjev:

Objavite komentar